HTML

marisom

Friss topikok

  • Dédike: Látom neked is csak mentve van az oldal. Én sem szerettem meg! puszi dédi! (2014.12.29. 16:54)
  • marisom: Szia Margit! Köszönöm és neked is minden jót! (2014.01.02. 10:53)
  • marisom: Bizony Dédike öntözés és kapálás, van amikor az sem segít. (2013.04.26. 20:47)
  • marisom: Margit most aztán végre beindult minden, lehet szorgoskodni én ma raktam el az összes krumplit:-) (2013.04.23. 20:35)
  • marisom: Dédike!Nem tudom idén hogyan szedünk, ilyen sáros utak nem kedveznek az erdei sétának. (2013.04.07. 14:14)

Címkék

2007.05.30. 06:11 marisomm

Az ókori Görögországban Szókratészt nagy becsben tartották tudása miatt. Egy nap egy ismerősével futott össze az utcán, aki azt mondta:
- Szókratész, akarod tudni, hogy mit hallottam a legjobb barátodról?
- Várj egy pillanatot! - válaszolt Szókratész. - Mielőtt bármit mondanál, szeretném ha megfelelnél - három kérdésre. Ezt hívják a tripla szűrőnek. Az első szűrő az Igazság. Teljesen megbizonyosodtál arról, hogy amit mondani akarsz igaz?- Nem. - Válaszolta az ember. - Éppenséggel csak hallottam róla, és...
- Rendben, szóval nem igazán vagy biztos benne, hogy igaz-e vagy nem.
Most próbáljuk meg a második szűrőt, a Jóság szűrőjét: az, amit mondani akarsz a barátomról, valami jó dolog?
- Nem, épp ellenkezőleg...
- Szóval - folytatta Szókratész - valami rosszat akarsz mondani róla, de nem vagy benne biztos, hogy igaz. Semmi baj, a harmadik szűrő még vissza van: a Hasznosság. Amit mondani akarsz a barátomról, az hasznos lesz nekem?
- Nem igazán.
- Nos - vonta le a következtetést Szókratész - ha mondani akarsz nekem valamit, ami nem igaz, nem jó és nem is hasznos, miért mondanád el egyáltalán?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marisom.blog.hu/api/trackback/id/tr606202817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M 2007.05.30. 06:23:33

Nagyon tetszik! Örülök, hogy rádtaláltam!

marisom 2007.05.30. 06:25:12

Szia M! én is örülök, hogy rám találtál, megyek és meg is kereslek.

Sunshine 2007.05.30. 09:42:33

Kedves Maris! Jó lenne, ha mindenki csak úgy beszélne a másikról, hogy csak valós, hiteles és pozitív dolgokat szeretne róla mondani és mindenzt jószándékúlag tegye meg. Nagyon nem tetszik, hogy a mai világban sok a pletykálkodás, rosszindulat, irigység az emberekben. Csodálatos napsütéses napot kívánok!

Blue Ocean 2007.05.30. 13:00:13

Gyönyörű napot!:-) Ölellek!

Ancsa 2007.05.30. 16:20:40

Így legyen!! Csak az igazat, jót és hasznosat... de mégsem megyez így, mert ahogyan pozitív, úgy negatív tulajdonságaink is vannak! (mindenkinek...nekem is)

nyuszika.. 2007.05.30. 17:52:11

köszönöm kedves szavaidat:) jólesett:)
süti beállítások módosítása