HTML

marisom

Friss topikok

  • Dédike: Látom neked is csak mentve van az oldal. Én sem szerettem meg! puszi dédi! (2014.12.29. 16:54)
  • marisom: Szia Margit! Köszönöm és neked is minden jót! (2014.01.02. 10:53)
  • marisom: Bizony Dédike öntözés és kapálás, van amikor az sem segít. (2013.04.26. 20:47)
  • marisom: Margit most aztán végre beindult minden, lehet szorgoskodni én ma raktam el az összes krumplit:-) (2013.04.23. 20:35)
  • marisom: Dédike!Nem tudom idén hogyan szedünk, ilyen sáros utak nem kedveznek az erdei sétának. (2013.04.07. 14:14)

Címkék

2007.10.20. 06:03 marisomm

Márai Sándor: Az okosságról és a bölcsességről

Az okos emberek mindig fárasztottak, kimerítettek. Társaságukban úgy éreztem magam, mint valamilyen rosszhiszemű vizsgán.
Örökké figyelnem kellett, mert ők is figyeltek engem, összehúzott szempillák alól, mint a vadász a vadat, vajon helyesen felelek-e okos megjegyzéseikre, elég okos vagyok-e ahhoz, hogy ők, az okosak, szóba álljanak velem? Nem, az okosak mindig fárasztottak. S nem is tudtam meg tőlük soha semmi lényegeset. Többnyire csak azt magyarzázták meg, miért nem jó valami: az élet, egy ember műve, a tavasz vagy az ősz. De azt, hogy az élet jó is, a halál természetes, az ember nem egészen reménytelen, nem mondották soha; mert okosak voltak.
Az okosság nem bölcsesség. Az okosság készség, idegrendszerbeli és értelmi fürgeség. A bölcsesség az igazság, a megnyugvás, az elnézés, a tárgyilagosság és a beleegyezés. Az okos emberek soha nem bölcsek, túl izgatottak ehhez, mintegy állandóan megrészegednek okosságuktól; de a bölcsek mindig okosak is, s ugyanakkor többek ezeknél, mert nem akarnak bizonyítani semmit. Az okosak társaságát kerüld, mert felizgatnak és végül megsértenek. A bölcsek társaságát keresd. Az okosakkal lehet beszélni. A bölcsekkel lehet hallgatni.

Ma valahogy szóljon ez,nagyon jó gondolatok..

Ma is megyek keresni.. tegnap eredménytelen voltam.. várom az estét, és három nap, szerintem csak semmire sem lesz időm.. de jó lesz itthon lenni a sok mindenbe ami elvan maradva bele se gondolok.. kéne már egy bejárónő.. vagy több szabadidő..

Kellemesen töltsük munkával ezt a szombatot! Azért legyen szép napunk!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marisom.blog.hu/api/trackback/id/tr746202666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2007.10.20. 07:46:49

Szia Maris! De szép ez a kép! %biggrin% Nagyon tetszik ez a bejegyzésed is Márai Sándortól! Igaza van, a bölcsek társasága a fontos, tőlük aztán igazán lehet tanulni! %smile% Remélem, hogy nem lesz fárasztó napod!

Blue Ocean 2007.10.20. 10:58:27

Szép napot!:-) Puszillak!

ametiszt 2007.10.20. 18:42:13

szia marisom! remélem,már pihengetsz :-) háááát...az én bejárónőm is mindig szabadnapos...,igyekszem beosztani az időt,hogy mindenre jusson... szép hétvégét! puszillak

Manólány 2007.10.20. 19:23:15

Szióka. Én már itthon vagyok. Pihenés nem sok lesz, de akkor is szép hosszú hétvégét kívánok Neked.

margit2 2007.10.20. 22:27:40

Végre ma elkészültünk a kertnek azon részével, ahol szántatni akarunk. Szerencsére délután nagyon szép idő volt nálunk, sütött a nap, jó volt kint! %wink% Kellemes pihenést kívánok, jó éjt! %smile%
süti beállítások módosítása