HTML

marisom

Friss topikok

  • Dédike: Látom neked is csak mentve van az oldal. Én sem szerettem meg! puszi dédi! (2014.12.29. 16:54)
  • marisom: Szia Margit! Köszönöm és neked is minden jót! (2014.01.02. 10:53)
  • marisom: Bizony Dédike öntözés és kapálás, van amikor az sem segít. (2013.04.26. 20:47)
  • marisom: Margit most aztán végre beindult minden, lehet szorgoskodni én ma raktam el az összes krumplit:-) (2013.04.23. 20:35)
  • marisom: Dédike!Nem tudom idén hogyan szedünk, ilyen sáros utak nem kedveznek az erdei sétának. (2013.04.07. 14:14)

Címkék

2008.12.01. 21:56 marisomm

Kérdeztétek.. Adventi koszorú és az öt gyertya..

Malcolm Hillier Karácsony című könyvében olvastam az 5 gyertyáról. Advent alatt minden vasárnap meggyújtunk egy gyertyát, az ötödiket karácsony napján.
A hagyomány szerint a négy vasárnap gyertyája piros, bár a harmadik lehet rózsaszín is, ez a szín illik ugyanis a lelkész azon a héten viselt miseruhájának színéhez. A karácsony napján meggyújtandó gyertya színe fehér.
Az adventi koszorú legszebben az asztalon mutat, a fehér gyertyát mindig a közepére kell tenni. Hogy a koszorú feltűnő legyen, bőségesen használjunk hozzá zöld leveleket, az örökzöld alapra helyezzünk el vörös szárított virágot, ezüstzuzmót, mohát, tobozokat és szalagot.
Mi ezt évekig így is készítettük, de most olyan marisom módra, ezüst a nyerő, már harmadik éve.
Szent este először a gyertyákat gyújtjuk meg, ezzel jelezvén, hogy itt az idő, vége a várakozásnak, a készülődésnek, aztán szólal meg a csengő..

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marisom.blog.hu/api/trackback/id/tr816202453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ansa 2008.12.03. 11:10:41

Ezt tanultam...és egyedi is ma az 5 gyertya, alig készítenek páran...

Dédike 2008.12.05. 04:49:52

Én is így tudta,.

Manólány 2008.12.09. 06:28:58

Én is olvastam már róla, mégis valahogy mindig a négy gyertyát használom. Ma ezt mesélem el az adventi várakozás keretében. Köszönöm az ötletet.
süti beállítások módosítása